Sunday 25 February 2018

Rbi 외환


Section I - 외국인 직접 투자 1. 인도의 외국인 직접 투자. 직접적인 직접 투자 FDI 정책은 인도 정부가 공식화하고 발표 한 FDI 정책에 따라 인도 산업 정책 진흥국 인도 정부는 인도에서 FDI 정책과 프로세스를 정교화 한 해마다 매년 3 월 31 일에 연례 적으로 FDI 정책 통보를 발간한다. 2014 년 4 월 17 일의 Circular Fated Annual Filedment는 공개 도메인이며, 외환 관리법 (Foreign Exchange Management Act FEMA, 1999 FEMA) 규정에 따라 산업 자원부, 산업 정책 진흥청 웹 사이트에서 다운로드 할 수 있습니다. 전환 사채 및 우선주의 취득, 자금 수령 방식, 가격 책정 지침 d 준비 은행에 대한 투자보고 준비 은행은 2000 년 5 월 3 일자로 시행 된 FEMA 20 2000-RB에이 규정을 포함하는 FEMA 2020-RB를 발행했습니다. 이 통지는 수시로 수정되었습니다 .2 인도 투자 진입 경로 외국인 직접 투자 FDI 제도에 따라 비주류 회사가 인도 회사의 주식, 의무 및 완전 전환 사채 및 필수 및 완전 전환 우선 주식 1)을 2 개 노선을 통해 투자 할 수 있습니다. 자동 노선 자동 경로에서 외국 투자자 또는 인도 회사는 중앙 은행이나 인도 정부로부터 투자 승인을받지 않아도됩니다. 정부 노선 정부 노선에서는 외국인 투자 가나 인도 회사가 인도 외국인 투자 진흥위원회 FIPB , 경제부 DEA, 재무부 또는 산업 정책 진흥국, 경우에 따라 투자에 대한 자격 3 인도 투자 자격. 인도 국외 거주자 2 또는 인도 국외 법인은 인도 정부의 외국인 투자 정책에 따라 인도에 투자 할 수 있습니다. 방글라데시 시민 또는 법인 방글라데시에 통합 된 FIPB의 사전 승인을 얻어 FDI 제도 하에서 인도에 투자 할 수있다. 또한 파키스탄 시민이거나 파키스탄에 법인을 설립 한 사람은 FIPB의 사전 승인을 얻어 외국인 직접 투자를받는 모든 외국인 투자자와 인도 회사에 적용되는 금지 조항에 따라 FDI 계획에 따라 인도 회사는 국방, 우주 및 원자력 관련 분야 활동에 참여해서는 안됩니다. 네팔 및 부탄에 거주하는 NRI 네팔 및 부탄 시민들은 인도 기업의 주식 및 전환 사채를 본국 송환 기준에 따라 투자 할 수 있으며, 그러한 투자에 대한 대가는 보통 은행 채널을 통한 자유로운 외환의 내국인 송금을 통해서만 지불되어야한다. 해외 기관 OCB는 2003 년 9 월 16 일부터 인도의 투자자 등급에서 탈락했다. 인도 밖에서 법인화되고 준비 은행에 대한 부작용이 없다면 인도 정부의 사전 승인을 얻어 비영리 법인으로 FDI 계획에 따라 신규 투자를 할 수있다. 투자가 정부 노선을 통과하고 이전 투자 자동 항로를 통한 투자 인 경우 준비 은행 승인. 그러나 FDI 계획에 따라 신규 FDI를 작성하기 전에는 이전의 OCB가 AD 은행을 통해 RBI에서 불리한 목록에 없음을 일회 인증 받아야합니다 인도 준비 은행과 유지 관리해야합니다. ADS는 또한 OCB가 NRO 현행 계좌 이외의 계좌를 계좌와 일치하도록 유지해야합니다 또한 2003 년 9 월 16 일자 AP DIR Series Circular No 14에 의거하여이 NRO 계정을 인도에 대한 신규 투자에 사용해서는 안됩니다. NRO 당좌 계좌 개설에 대한 새로운 요청은 비 송환 기반의 이전 투자를 청산하기위한 AD 은행이 인도 중앙 은행 뭄바이 외환부 외환부로 송금 AD는 인도 중앙 은행의 불리한 목록에있는 OCB를 위해 다른 계좌를 폐쇄해서는 안됩니다. .4 유형의 금융 회사. i 인도 회사는 가격 가이드 라인 평가 기준 및보고 요건에 따라 주식 회사, 완전 의무 및 의무적으로 전환 사채, 완전 의무 및 의무적으로 전환 가능한 우선 주식 및 신주 인수권을 발행 할 수 있습니다 FEMA 규정에 따라 규정 된 다른 요구 사항들 사이에서. iii 회사채에 관한 한, 완전하고 위임자 FDI 정책에 따라 자본으로 전환 될 수있다. iii 2013 년 12 월 30 일 이전에, 비 전환 형, 선택적으로 전환 형 또는 부분 전환 형과 같은 다른 유형의 우선주 발행 외부 상거래 차용 ECB에 적용 할 수있는 가이드 라인에 따라야 함 2013 년 12 월 30 일부터는 선택권 조항이 자본금으로 허용 될 수 있으며, 강제적으로 전환 가능한 우선주 전환 사채가 외부 거주자에게 발행되도록 결정되었습니다 외국인 직접 투자 FDI 제도 하에서의 인도 옵션 성 조항은 투자자가 보증 된 수익없이 투자자를 퇴출시킬 수 있도록 선택성 행사 당시 결정된 상 승 가격으로 투자자가 유가 증권을 매입하는 것을 의무화한다. 선택 조항 조항은 다음 조건을 따라야한다. a FDI 규정에 따라 최소 잠김 기간이 1 년 또는 최소 잠김 기간 중 더 높은 것 3 년의 잠김 기간이 정해진 국방 및 건설 개발 부문 잠김 기간은 개정 된 FEMA 20의 별표 B의 별표 B의 해당 주식 또는 전환 사채의 배당 일 또는 방위 및 건설 개발 부문에 대한 처분 일로부터 유효하다. b 고정 기간 후에, 위에서 설명한 바와 같이, 비거주 투자자가 옵션권을 행사할 경우, 확약 된 수익없이 출입 할 수 있습니다. i 상장 회사의 경우, 비거주 투자자는 공인 된 증권 거래소의 시장 가격으로 퇴장 할 수 있습니다. ii 비상장 회사 인 경우, 비거주 투자자는 2014 년 7 월 8 일 3 피고용인의 주식에 대한 투자로부터 국제적으로 인정 된 가격 책정 방법에 따른 가격으로 정식으로 퇴사 할 수 있습니다. 공인 회계사 또는 SEBI 등록 된 Merchant Banker에 의해 인증됩니다. 지침 원칙은 비거주 투자자가 그러한 투자 계약을 체결 할 때 보증 된 보증 종료 가격이 아니며 위와 같이 계산 된 공정 가격으로 종료해야한다는 것입니다. 해당되는 경우 폐쇄 기간 요구 조건에 따라 퇴장시기 4 인도 회사는 주식 매매 또는 전환 사채를 거주자로부터 비거주자 및 비거주자에게 양도하는 행위를 기록하고있는 인도 회사. 입소자의 거주자는 거래가 발생한 회계 연도, 주식 또는 전환 사채의 평가 내용, 동일한 회계 연도에 채택 된 가격 책정 방법론을 대차 대조표에 공시해야한다 2014 년 7 월 8 일자로 일부 형식의 유상 증서도 조건에 따라 FDI를 준수하는 금융 상품으로 사용할 수있게되었습니다. 부분 납부 주식의 가격 결정은 다음과 같습니다. 결정된 선행 조건과 함께 선지급을 포함하여 총 대가의 25 분의 25도 상당 부분을 선급금으로 지급해야합니다. 완전 지급 된 지분에 대한 균형 검토는 12 개월 이내에 이루어져야합니다. 12 일 이내에 잔액 수령 기간 발행 규모가 루피 500 크로 쿠를 초과하는 곳에서 주장하지 않아야하며 발행자는 SEBI 규정 17을 준수해야합니다. 자본 및 공개 요건의 문제 ICD 모니터링 기관에 관한 규정 마찬가지로 비공개 인도 회사의 경우 잔액 고려 금액 문제의 크기가 루피 5 백 크로우를 초과하는 12 개월 후에받을 수 있습니다. 그러나 피 투자자 SEBI ICDR 규정에 따라 상장 인도 회사의 경우 요구되는 것과 동일한 회선에 모니터링 에이전시를 임명해야한다. 그러한 모니터링 에이전시 카테고리 -1 은행은 SEBI 규정에 규정 된대로 피투자 회사에보고해야한다. 영장과 가격 변환 공식의 가격 책정이 선행되어야하며 대가 금액의 25가 선행되어야한다. 완전 납입 주식에 대한 균형 고려는 18 개월 내에 받아야한다. 전환의 경우는 현존하는 FEMA 규정 및 RBI가 수시로 정하는 가격 책정 지침에 따라 그러한 워런트의 발행 시점에 계산 된 공정 가치보다 낮아서는 안됩니다. 따라서 Investee 회사는 자유롭게 일부 합의 된 주식 및 영장의 발행을위한 추가 조건. a 활동 분야가 정부 노선에 해당하는 인도 회사는 인도 정부가 외국인 투자 진흥위원회 FIPB에 부분적으로 지불 한 주식 신주 인수권을 사전에 승인해야합니다. b 콜금 미지급으로 선지급 한 금액의 몰수는 적용 가능한 회사법 2013 및 소득세 규정의 조항에 따라야한다. c 부분적으로 지급 된 주식 또는 신주 인수권을 발행하는 회사는 주식이 완전히 상환되거나 또는 워런트가 완전 지급 된 주식으로 전환 된 후에도 부문 별 상장이 파기되지 않도록 보장합니다. 마찬가지로 비거주자 투자자가 부분적으로 주식 또는 전환 사를 취득한 경우 사채 또는 영장은 주식이 완전히 상환되거나 영장이 완전 지급 된 주식으로 전환 된 후에도 부문 별 상장이 위반되지 않도록 보장해야합니다. d 외국인 투자가가 해당 가격 산정 가이드 라인에 따른 대가 금액을 수령함에있어서 대가 지불 또는 연기금 지불의 연기는 부분적으로 지급 된 주식 및 영장에 대한 가입으로 취급 될 수 없으므로이 지침의 적용을받지 않습니다. 부분적으로 지급 된 주식 및 워런트의 발행을 위해 2013 년 회사법에 의거 한 요건을 준수해야합니다 .5 가격 지침. 주식의 새로운 발행 주주에게 발행 된 신주의 가격 SEBI 가맹점 은행이나 공인 회계사가 국제적으로 인정하는 가격 책정 방법에 따라 결정한 주식의 공정 가치보다 적은 금액은 아니며, 상장 회사의 경우 SEBI 가이드 라인의 기준에 따라야합니다. 위와 같은 가격 가이드 라인은 위의 단락에서 열거 된 가격 가이드 라인에 따라 종료됩니다 비거주 투자자에 의한 선택 성 조항에 의한 외국인 직접 투자로부터 위의 가격 가이드 라인을 적용 할 수 있습니다. 위의 가격 가이드 라인은 일시불 지급에 대한 주식 발행에 적용됩니다. 기술 상환 지불 상환 또는 ECB의 자본 전환 또는 사전 설립 비용 수입 수입 ECB, 자본재 수입 등과 같이 회사가 전환하고자하는 부채를 외화로 표시하는 경우 환율 변동에 적용되는 환율을 적용하기 위해 그러한 전환에 관련된 당사자 간의 합의 일 리보팅 은행은 차용인 회사가 ECB 대금업자와의 상호 합의에 의해 위에 언급 한 바와 같이 루피 금액보다 적은 금액의 지분을 발행하고자하는 경우 이의를 제기하지 않을 것입니다. 발행 될 주식의 공정 가치는 전환 일을 기준으로 계산되어야 함을 지적했다. 상기 3 항에 언급 된 외화로 표시된 부채에 대한 INR 환산의 원칙이 적용되어야하며 인도 회사에 의한 일시불 수수료 로열티 등의 채무 책임이 허용되는 모든 경우를 준용한다 NRSs를 포함한 비거주자가 1956 년 회사법의 규정에 따라 인도 회사에 투자를하고있는 경우, 자문위원 가입을 통해 FDI 계획에 따라 투자 할 자격이 주어지면 그러한 투자는 액면가로 이루어질 수 있습니다. 우선 배정 우선 배정 주식을 발행하는 경우 발행 가격은 주식을 거주자로부터 비거주자에게 양도 할 때 적용되는 가격. 경제 특구의 자본재 수입에 대한 쟁점이 경우, 몫 평가는 개발 감독관과 적절한 세관 공무원으로 구성된위원회에 의해 이루어져야한다. 오른쪽 주식 인도 회사가 비거주 주주에게 권리 기반으로 제공 한 주식 가격은 다음과 같다. 상장 회사의 주식 인도에서 인정 된 증권 거래소에 상장되지 않은 회사의 주식의 경우, 제안 된 가격보다 저렴한 가격으로 기존 주식의 취득 이전 개인 배열 입주자에서 비거주자로의 이전 주식 취득, 즉 이전의 OCB, 외국인, NRI, FII 이외의 비거주 법인 설립은 a. 해당 인도 증권 거래소에 상장 된 회사의 주식에 대한 협상 가격은 SEBI 가이드 라인에 따라 우선주 배분이 가능한 가격보다 낮아서는 안되며, 해당되는 경우 해당 날짜 이전의 주식 매수 또는 매도 일 이전에 도착한 주당 가격은 SEBI 등록 상인 은행 또는 공인 회계사가 인증해야합니다. b 인도의 인정 된 증권 거래소에 상장되어 있지 않은 회사의 주식에 대한 협상 가격 (협상 된 가격)은 국제 인도법에 의해 인정 된 주식 기준 가격 결정 방법에 따라 산출 된 공정 가치보다 작아서는 안된다. 비거주자, 즉 비거주 법인, 과거의 OCB, 외국인, NRI, FII에 의한 거주자의 기존 주식 양도는 양도가 가능한 최저 가격 이하 여야합니다 주식의 가격은 위에서 주어진 바와 같이 거주자로부터 비거주자에게 제기 될 수 있습니다. 전환 사채의 우선주는 우선권 발행 시점에서 선결로 결정되어야합니다. 전환기의 가격은 결정 기반 일 수 있습니다 선행 고정 가격으로 결정되어야하는 전환 수식에서 전환 시점의 가격은 계산 된 공정 가치보다 작아서는 안됩니다. 현존하는 FEMA 규정에 따라 이들 상품의 발행 시점. 위와 같은 가격 가이드 라인은 비거주 투자자가 선택성 조항을 가지고 외국인 직접 투자를 종료하기 위해 위에 열거 된 가격 가이드 라인을 따른다 .6 지불 방식 인도 밖의 거주자에게 FDI에 의한 전환 사채를 발행하는 인도 회사는 전환 사채에 대해 지불해야 할 대가를 지급받습니다. 정상적인 은행 업무 채널을 통한 내부 송금. ii AD 범주 I 은행에서 유지 관리하는 관계자의 NRE FCNR 계좌로 이체합니다. iii 로열티 일시불 전환 SEZ 단위의 자본재 수입 또는 ECB의 전환에 대한 수수료 납부 방법에 대한 기술적 인 지식은 주식 발행을위한 대가로 취급됩니다. iv. 수입 채무 전환 전 선고 비용 공유 스왑은 FIPB의 승인하에 주식 발행을위한 대가로 취급 될 수 있습니다. v AD ​​범주 I 은행의 승인을 얻어 인도의 인도 루피에있는 무이자 에스크로 계좌로 인출하고 주민 및 비거주자를 대신하여 AD 범주 I 은행과 공유 구매 고려 대가로 관리됩니다. 주식 또는 전환 사채는 NRE FCNR B 에스크로우 계좌에 대한 내부 송금 또는 차변 일자를 수령 한 날로부터 180 일 이내에 발행되지 않으며, 대가 금액은 환불됩니다. 또한, 중앙 은행은 신청서를 제출할 수 있습니다 인도 회사가 수령일로부터 180 일을 초과하여 미결제 인 경우 증권 인도에 대한 대가 지급액을 인도 회사가 배상 할 수 있도록 충분한 이유가 있음 .7 외국인 투자 한도, 금지 된 부문 및 투자 MSEs. a 외국인 투자 한도. 적용 가능한 진입 경로 및 인도 회사의 최대 허용 외국인 투자 부문 별 상한선은 세부적입니다 해당 분야에서 외국인 투자에 대한 부문 별 상한과 함께 적용 가능한 진입 경로의 세부 사항은 부록 -1.b에 제시되어있다. 마이크로 기업 및 소기업 투자국에 대한 투자 마이크로 소규모 기업 MSE 소규모 산업 단위 (Small Scale Industrial Unit)는 2006 년 중소기업 개발법 (MSMED Act)에 따라 수출 지향형 단위 또는 자유 무역 지역 단위 또는 수출 처리 구역 또는 소프트웨어 기술 공원 또는 부속서 2에 언급 된 활동 분야에 종사하지 아니한 전자 하드웨어 기술 파크는 파키스탄 거주자 및 방글라데시 거주자에게 인도 승인을 받아 인도 밖의 거주자에게 주식 또는 전환 사채를 발행 할 수있다. 산업 자원부 장관이 통보 한 입국 경로 및 외국인 직접 투자 정책 규정에 따라 FDI 정책에 따라 규정 된 한도 산업 개발 규제법 (Industrial Development Regulation Act, 1951)에 따라 산업 면허를 보유한 산업 면허 (MSE가 아닌 FDI 유무에 상관없이) 납부 자본금 또는 부문 별 상한선 중 24 분의 1까지 FIPB의 사전 승인을 얻어 파키스탄 거주자 및 방글라데시 주재국을 제외한 인도 국외 거주자에게 주식을 발행한다. 의 자본금의 24 %는 인도 정부의 FIPB에 대한 사전 승인을 요구해야하며 그러한 승인의 조건을 준수해야한다. 또한, MSMED 법의 조항에 관해서는, 1951 년 산업 개발 및 규제법 (Industry Development and Regulation Act)에 첫 번째 일정에 명시된 산업에 속하는 제품의 제조 또는 생산에 종사하는 기업의 경우, 공장 및 기계류의 지출이 25 라크 루피를 초과하지 않는 경우 중소기업이라 함은 플랜트 및 기계류에 대한 투자가 25 라크 루피를 넘지 만 서비스를 제공하거나 제공하는 기업의 경우 5 루피 루피를 초과하지 않는 것을 의미한다. , 마이크로 기업이란 설비 투자가 10 라크 루피를 초과하지 않는 것을 의미한다. 설비 투자가 10 라크 루피 이상이고 소규모 루피가 2 개가 넘지 않는 소기업을 의미한다. C 인도에 대한 외국인 투자 금지. i 회사 또는 협력 회사 또는 독점적 인 관심사 또는 법인 설립 여부와 관계없이 다음과 같은 활동에 종사하거나 제안하는 트러스트에서 어떤 형태의 외국인 투자도 금지됩니다. 6. Chit 기금의 사업 또는 Nidhi 회사, 또는 농업 또는 농장 활동, 또는 부동산 사업 또는 농가 건설, 또는 양도 가능 개발 권리 TDR의 양도. ii 부동산 사업은 수익 창출 또는 수익 창출을 목적으로 토지 및 부동산을 취급하는 것을 의미하며 마을 만들기, 주거용 상업 시설, 도로 또는 교량 건설, 교육 기관, 레크리에이션 시설, 도시 건설은 포함되지 않습니다. FEMA 규정에 의거 한 투자로 인한 소유권 문제가 인쇄 매체 분야에 종사하는 것이 허용되지 않는다는 사실이 파트너십 회사들에 의해 더욱 분명 해졌다. iii 상기 외에도 FDI 형태의 외국인 투자도 부속서 -2와 같은 특정 분야에서는 금지되어있다. 정부 복권, 온라인 복권 등을 포함한 복권 사업 b 카지노 등을 포함한 도박 및 베팅 c 기금 기금 d 사업자 양도성 회사 양도 가능 개발권 거래 TDR f 부동산 사업 또는 농장 주택 건설 g 시가, cheroots, 시가 릴로 및 담배, 담배 또는 담배 대체물 h 민간 부문 투자에 개방되지 않은 부문들 예 : 대중 교통 시스템 이외의 원자력 및 철도 운송. 참고 프랜차이즈, 상표, 브랜드 이름, 관리에 대한 라이센스를 포함한 모든 형태의 외국 기술 협력 복권 사업 및 도박 및 베팅 활동에 대한 계약도 금지됩니다 .7 7A 그룹 회사는 직접 또는 간접적으로 배치 된 둘 이상의 기업을 의미합니다. 나는 다른 기업의 투표권을 26 퍼센트 또는 그 이상 행사합니다. ii 다른 기업의 이사회 멤버 중 50 % 이상을 임명 할 수있다 .8 외국인 직접 투자 계획에 따른 투자 방식. 인도에 대한 직접 투자는 다음과 같은 방식으로 이루어질 수있다. 인도 회사는 현존 외국인 투자 정책 및 FEMA 규정 준수에 따라 인도에 투자 할 자격이있는 인도 밖 거주자에게 FDI 계획에 따라 신주 발행 전환 사채를 발행 할 수 있습니다 .8 B 기존의 인도 투자자는 인도 주주 또는 다른 비거주 주주로부터 기존 주식을 인수하여 인도 회사에 투자 할 수도 있습니다. 비거주자에게 NRI에 일반적인 인수가 허용됩니다. .8 BI 인도 이외의 거주자에 의한 주식 양도. 비거주 판매 불가 비상주 선물 NRI 이외의 인도 이외 지역에 투자 한 경우 OCB는 NRI를 포함하여 인도 이외의 거주자 (OCB는 제외)에게 판매 나 선물, 주식 또는 전환 사채를 양도 할 수 있습니다. 주 이전의 OCB에서 주식을 이전하는 경우, India. b NRI to NRI 판매 선물 NRI는 보유한 주식 또는 전환 사채를 다른 NRI. c에게 판매 또는 선물로 양도 할 수 있습니다. 비거주자 판매 선물. 인도 이외의 지역에 거주하는 사람은 선물로 인도에 거주하는 사람에게 보안을 전할 수 있습니다. ii 개인 약정에 따른 매각 일반 주식의 양도가 SEBI 규정에 의거하는 경우 인도의 거주자에게 인도 밖의 거주자가 개인 약정에 따라 매각하는 방식으로 주식을 양도 할 수 있으며 FEMA 가격 정책은 다음을 조건으로 충족되지 않습니다. 원래 및 결과 투자는 기존 FDI 정책 FEMA 규정을 준수합니다. 가격은 IPO, 도서 구매, 블록 거래, 상장 폐지, 종료, 공개 제안과 같은 관련 SEBI 규정을 준수합니다. SEBI SAST를 인수하고 다시 구매하십시오. 위에 명시된 관련 SEBI 규정을 준수한다는 CA 인증서는 부록 3에 명시된보고 및 ​​기타 지침에 따라 AD 은행에 제출할 FC-TRS 양식에 첨부됩니다. 참고 : SEBI 규정에 위배되는 경우를 제외하고 FEMA 가격 가이드 라인이 충족되지 않는 비거주자로부터 거주자에게 주식을 양도하는 경우 인도 준비 은행의 사전 승인. iii 인도 외부에 거주하는 사람이 증권 거래소에서 전환 사채를 매각하는 경우 인도 외 거주자는 인도 회사의 주식 및 전환 사채를 인도의 승인 된 증권 거래소에 증권 거래소에 등록 된 증권 브로커 또는 SEBI. AD 카테고리 I 은행에 등록 된 상인 은행원은 공개 은행을 통해 인도 회사의 비거주 인수 주식 또는 전환 사채를 대신하여 준비 은행의 사전 승인없이 은행 보증을 발행 할 수 있습니다 상장 폐지 제안, 8.a 거래는 인도 증권 거래위원회 (Securities and Exchange Board)의 주식 및 인수 SEBI SAST 규정의 조항을 준수 함. b AD 카테고리 I 은행에서 제공 한 보증은 카운터 보증 국제 평판 은행의 보증 기간은 다음과 같습니다. 보증 기간은 계약 기간이 만료 된 재직 기간 만료일에 유효합니다. SEBI SAST 규정에 의거하여 요구됨 AD 카테고리 -Ⅰ 은행은 보증의 발동이 필요한 경우 인도 중앙 은행 뭄바이 400001 외환부 수석 부장에게 제출해야하며, 보증의 발동으로 이어진 상황. 인도에서 거주하는 사람은 판매 방식으로 양도 할 수 있으며 가입자의 주식 양도, 인도 회사의 개인 계약에 의한 인도 외부 거주자에 대한 전환 사채 공유, 대상 보고 및 기타 지침서와 함께 다음과 같이 이행해야한다. - 주식 양도는 현존하는 FDI 정책에 따라 FIPB의 사전 승인을 요구하는 경우. 필요한 FIPB 승인을 얻은 경우. ii 이전 SEBI SAST 가이드 라인이 유치되는 인도 준비 은행이 지정한 가격 책정 및 문서화 요구 사항을 준수해야합니다. b 인도의 준비 은행이 지정한 가격 책정 및 문서화 요구 사항을 준수해야합니다. 때로는 FEMA, 1999에 따른 가격 가이드 라인이 충족되지 않는 경우가 있습니다. 결과적으로 FDI가 complia에있는 경우 섹터 대문자, 최소 자본화 등과 같은 조건, 보고 요구 사항, 문서화 등의 측면에서 현존하는 FDI 정책 및 FEMA 규정을 준수해야합니다. 거래 가격 책정은 IPO, 상장 폐지 제안, 실질적인 취득 SEBI SAST 및 위와 같은 관련 SEBI 규정 준수가 AD 은행에 제출 될 FC-TRS 서식에 첨부 된 증명서. 피 투자 회사가 금융 서비스 분야에있는 경우. i 9 910 년 10 월 11 일 발효됨에 따라 피 투자 회사의 각 규제 기관 규제 기관 및 양도인 및 양수 주체의 NOC 요구 사항 및 NOC 제출 1999 년 외환 관리법 (Foreign Exchange Management Act)의 관점에서 광고 은행과 함께 FC-TRS 양식과 함께 면제되었으며, 그러한 NoC는 그러나 FC-TRS를 형성한다. 그러나 각 금융 부문 규제 기관이 규정 한 비거주 투자자에 대한 적합성 및 적절한 실사 요건은 준수되어야한다. ii 섹터별 대문자, 조건부 등 FDI 정책 및 FEMA 규정 보고 요건, 서류 등을 준수해야합니다. 참고 위의 일반 허가는 거주자가 비거주자 인 인도 회사의 전환 사채를 이전에 정부 노선에 포함 된 활동에 참여시키는 것을 포함합니다 그러나 현재 Reserve Bank의 Automatic Route에 속해 있으며, 회사의 buyback 및 / 또는 capital reduction scheme에 따라 비거주자가 인도 회사에 주식을 양도 할 수 있습니다. 그러나이 일반적인 허가는 다음과 같은 경우에는 사용할 수 없습니다. 그들은 가격 책정 기준을 충족시키지 못하거나 거주자로부터 비거주자 비 재의 선물로 주식을 양도하는 경우 인디애나 인디언. B III 정부 승인이 필요한 거주자의 주식 양도. 판매 또는 기타 방법으로 거주자에서 비거주로 주식을 양도하는 다음 사례는 정부의 승인을 필요로합니다. i 섹터 fa에 종사하는 회사의 주식 양도. Weizmann Forex - RBI Guidelines. RBI 가이드 라인. 거주자를위한 시설 Fictx 2003 년 10 월 1 일. 개인 여행. 미화 10,000 달러까지의 외환 거래는 모든 회계 연도에 허용됩니다. 네팔과 부탄이 아닌 다른 나라로의 개인 여행. 네팔과 부탄으로 여행 할 때, 500 루피 이상의 화폐를 제외하고는 원하는만큼 인도 통화를 사용할 수 있습니다. Study Abroad Medical 해외에서의 이민 해외 이민 해외의 가까운 친척들에 대한 유지 관리 자기 인증에 근거하여 최대 10 만 명의 외국인 교환 학생이 허용됨 학생들은 각 학년에 대해 10 만 개까지의 제한이 허용됩니다. 환자의 탑승 수속 비용을 부담하기 위해 25,000 점을 수령 할 수 있으며 자기 인증을 수반하는 승무원에게도 지불 할 수 있습니다. 한도는 요구 사항에 대한 증빙 자료를 근거로하여 공개 될 수 있습니다. 최대 5000 원까지의 기타 목적으로의 송금. 송금은 서류를 제출하지 않고 기타 목적으로 미화 5,000 원까지 가능합니다. 미화 5,000 원까지는 누구나 할 수 있습니다. every year per remitter on self certification. International Credit Cards. International Credit Cards can be used for. Meeting expenses or making purchases while abroad without any limit. Making payments in foreign exchange for purchase of books and other items through the Internet. Residents holding a foreign currency account in India or with an overseas bank, are free to obtain ICCs issued by overseas banks and other reputed agencies. Surrender of Foreign Exchange on Return. Foreign exchange up to US 3,000, in the form of foreign currency notes or travellers cheques TCs can be retained indefinitely for future use Amounts in excess of 3000 have to be surrendered to a bank within 90 days and TCs within 180 days of return o r credited to RFC D account Foreign coins can be retained indefinitely without any limit. Liberalised Remittance Scheme of USD 100,000 - for Resident Individuals. RBI has recently come out with a scheme vide their circular AP Dir Series Circular no 51 dated 08th May 2007, whereby individuals may remit up to USD 100,000 - per financial year for any current or Capital account transaction or a combination of both. All Resident individuals are eligible to avail of the facility under the scheme This facility is not available to Corporates, Partnership firms, HUF, Trusts etc. This facility is available for making remittance up to USD 100,000 - per financial year for any current or Capital account transactions or a combination of both. Under this facility, Resident Indians will be free to acquire and Hold immovable property or shares or any other asset outside India without prior approval of the Reserve Bank of India Individuals will also be able to maintain and hold foreign currency accounts with a bank outside India for making remittances under the scheme without prior approval of the Reserve Bank of India The foreign currency account may be used for conducting transactions connected with or arising from remittances eligible under the scheme. Please note that this facility is available in addition to those already available for private travel, business travel, donations, studies abroad, medical treatment etc as described in the Schedule III of FEMA current account transactions Rules 2000.The remittance under this scheme is not available for the following. Remittance for any purpose specifically prohibited under Schedule-I like purchase of lottery sweep stakes, tickets proscribed magazines etc or any item restricted under Schedule II of Foreign. Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000.Remittances made directly or indirectly to Bhutan, Nepal, Mauritius or Pakistan. Remittances made directly or indirectly to countries identified by the Financial Action Task Forc e FATF as non co-operative countries and territories viz Cook Islands, Egypt, Guatemala. Indonesia, Myanmar, Nauru, Nigeria, Philippines and Ukraine. Remittances directly or indirectly to those individuals and entities identified as posing significant risk of committing acts of terrorism as advised separately by the Reserve Bank to the banks. Procedure to be followed to effect remittances under this category. When a customer approaches a branch for a remittance under this Scheme the following procedures must be followed. The customer must designate a branch of an Authorised Dealer through which all remittances under this scheme will be transacted This is incorporated in the Format declaration itself Schedule A and needs to be filled in by the customer. The customer who needs to make this remittance will furnish the following documentation. RBI prescribed letter cum declaration in the format as per Annexure A regarding the purpose of the remittance and declaration that the funds belong to the remitter and will not be used for any of the restricted purposes as stated above. Liberalised Remittance Scheme for Resident Individuals - Enhancement of limit from USD 100,000 to USD 200,000.Circular No RBI 2007-08 146 A P DIR Series Circular No 9 dated September 26, 2007 Attention of Authorised Dealer Category I AD Category I banks is invited to A P DIR Series Circular No 51 dated May 8, 2007 on the Liberalised Remittance Scheme for Resident Individuals the Scheme. With a view to further liberalize the Scheme it has been decided, in consultation with the Government of India, to enhance the existing limit of USD 100,000 per financial year to USD 200,000 per financial year April March with immediate effect Accordingly, AD Category-I banks may now allow remittance up to USD 200,000, per financial year, under the Scheme, for any permitted current or capital account transaction or a combination of both. All other terms and conditions mentioned in A P DIR Series Circular No 64 dated February 4 , 2004, A P DIR Series Circular No 24 dated December 20, 2006 and A P DIR Series Circular No 51 dated May 8, 2007 shall remain unchanged. Necessary amendments to Foreign Exchange Management Permissible Capital Account Transactions Regulations, 2000 Notification No FEMA 1 2000- RB dated 3rd May 2000 are being notified separately. AD Category I banks may bring the contents of this circular to the notice of their constituents and customers concerned. The directions contained in this Circular have been issued under Section 10 4 and 11 1 of the Foreign Exchange Management Act, 1999 42 of 1999 and is without prejudice to permissions approvals, if any, required under any other law. Forex trading in India - Legal Here is RBI circular. Here is the circular from RBI which does not mention anything about Forex margin funding This I digged out from the forum. I saw so many debating about legality of forex in India Just for you informations i personaly visited HDFC bank amd discussed the issue wiuth the manager at Vasai E branch She said after confirmations from her seniors that any one can trade in forex She gace me a circular copy of RBI which states that any one can invest up to 25000 USD per year The copy of the circular can be found on RBi site at. Please do your own home work about this document. Hope this will be helpful to those who are intrested in trading forex. RESERVE BANK OF INDIA FOREIGN EXCHANGE DEPARTMENT CENTRAL OFFICE MUMBAI - 400 001 RBI 2004 39 A P DIR Series Circular No 64 February 4, 2004 To All Authorised Dealers in Foreign Exchange Madam Sirs, Liberalised Remittance Scheme of USD 25,000 for Resident Individuals As you are aware, we have been closely monitoring the macro-economic developments of the country and initiating suitable policy changes in tune with the changing scenario As a step towards further simplification and liberalization of the foreign exchange facilities available to residents, it has been decided that resident individuals may freely remit upto U SD 25,000 per calendar year for any purpose for which a Scheme has been formulated as detailed below 2 Eligibility All resident individuals are eligible to avail of the facility under the scheme The facility will not be available to corporates, partnership firms, HUF, Trusts, etc 3 Purpose 3 1 This facility is available for making remittance up to USD 25,000 per calendar year for any current or capital account transactions or a combination of both 3 2 Under this facility, resident individuals will be free to acquire and hold immovable property or shares or any other asset outside India without prior approval of the Reserve Bank Individuals will also be able to open, maintain and hold foreign currency accounts with a bank outside India for making remittances under the scheme without prior 2 2 approval of Reserve Bank The foreign currency account may be used for putting through all transactions connected with or arising from remittances eligible under this scheme 3 3 It is further clarif ied that the facility under the scheme is in addition to those already available for private travel, business travel, gift remittances, donations, studies, medical treatment etc as described in Schedule III of Foreign Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000 Annexure B 3 4 The remittance facility under the scheme is not available for the following i Remittance for any purpose specifically prohibited under Schedule-I like purchase of lottery sweep stakes, tickets proscribed magazines etc or any item restricted under Schedule II of Foreign Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000 Annexure B ii Remittances made directly or indirectly to Bhutan, Nepal, Mauritius or Pakistan iii Remittances made directly or indirectly to countries identified by the Financial Action Task Force FATF as non co-operative countries and territories viz Cook Islands, Egypt, Guatemala, Indonesia, Myanmar, Nauru, Nigeria, Philippines and Ukraine iv Remittances directly or indi rectly to those individuals and entities identified as posing significant risk of committing acts of terrorism as advised separately by the Reserve Bank to the banks 4 Remittance Procedure Requirements to be complied with by the remitter 4 1 To avail of this facility, the individual will have to designate a branch of an AD through which all the remittances under the scheme will be made 4 2 The resident individual seeking to make the remittance should furnish an application letter cum declaration in the format as indicated in Annexure A regarding the purpose of the remittance and declaration that the funds belong to the remitter and will not be used for the purposes as detailed above 3 3 Requirements to be complied with by the Authorised Dealers 4 3 While allowing the facility to resident individuals, Authorised Dealers are required to ensure that the Know Your Customer Guidelines have been implemented in respect of these accounts They should also comply with the Anti-Money Laundering R ules in force while allowing the facility 4 4 The applicants should have maintained the bank account with the bank for a minimum period of one year prior to the remittance If the applicant seeking to make the remittance is a new customer of the bank, Authorised Dealers should carry out due diligence on the opening, operation and maintenance of the account Further the AD should obtain bank statement for the previous year from the applicant to satisfy themselves regarding the source of funds If such a bank statement is not available, copies of the latest Income Tax Assessment Order or Return filed by the applicant may be obtained 4 5 The AD should ensure that the payment is received out of funds belonging to the person seeking to make the remittance, by a cheque drawn on the applicant s bank account or by debit to his account or by Demand Draft Pay Order 4 6 Authorised dealer should certify that the remittance is not being made directly or indirectly by or to ineligible entities and that the remittances are made in accordance with the instructions contained herein 5 Reporting of the transactions The remittances made under this Scheme will be reported in the R-Return in the normal course The ADs may also prepare and keep on record dummy Form A2, in respect of remittances exceeding USD 5000 Authorised Dealers may arrange to furnish on a quarterly basis, information on the number of applicants and total amount remitted to the Chief General Manager, External Payment Division, Foreign Exchange Department, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai-400001 6 Necessary amendments to the relevant Foreign Exchange Management Regulations, 2000 as also the relevant Notifications, issued under FEMA, 1999 are being issued separately 4 4 7 Authorised Dealers may bring the contents of this circular to the notice of their constituents concerned 8 The directions contained in this circular have been issued under Sections 10 4 and 11 1 of the Foreign Exchange Management Act, 1999 42 o f 1999 Yours faithfully, Grace Koshie Chief General Manager. Here is the circular from RBI which does not mention anything about Forex margin funding This I digged out from the forum. I saw so many debating about legality of forex in India Just for you informations i personaly visited HDFC bank amd discussed the issue wiuth the manager at Vasai E branch She said after confirmations from her seniors that any one can trade in forex She gace me a circular copy of RBI which states that any one can invest up to 25000 USD per year The copy of the circular can be found on RBi site at. Please do your own home work about this document. Hope this will be helpful to those who are intrested in trading forex. RESERVE BANK OF INDIA FOREIGN EXCHANGE DEPARTMENT CENTRAL OFFICE MUMBAI - 400 001 RBI 2004 39 A P DIR Series Circular No 64 February 4, 2004 To All Authorised Dealers in Foreign Exchange Madam Sirs, Liberalised Remittance Scheme of USD 25,000 for Resident Individuals As you are aware, we have been closely monitoring the macro-economic developments of the country and initiating suitable policy changes in tune with the changing scenario As a step towards further simplification and liberalization of the foreign exchange facilities available to residents, it has been decided that resident individuals may freely remit upto USD 25,000 per calendar year for any purpose for which a Scheme has been formulated as detailed below 2 Eligibility All resident individuals are eligible to avail of the facility under the scheme The facility will not be available to corporates, partnership firms, HUF, Trusts, etc 3 Purpose 3 1 This facility is available for making remittance up to USD 25,000 per calendar year for any current or capital account transactions or a combination of both 3 2 Under this facility, resident individuals will be free to acquire and hold immovable property or shares or any other asset outside India without prior approval of the Reserve Bank Individuals will also be able to ope n, maintain and hold foreign currency accounts with a bank outside India for making remittances under the scheme without prior 2 2 approval of Reserve Bank The foreign currency account may be used for putting through all transactions connected with or arising from remittances eligible under this scheme 3 3 It is further clarified that the facility under the scheme is in addition to those already available for private travel, business travel, gift remittances, donations, studies, medical treatment etc as described in Schedule III of Foreign Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000 Annexure B 3 4 The remittance facility under the scheme is not available for the following i Remittance for any purpose specifically prohibited under Schedule-I like purchase of lottery sweep stakes, tickets proscribed magazines etc or any item restricted under Schedule II of Foreign Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000 Annexure B ii Remittances made directly or indi rectly to Bhutan, Nepal, Mauritius or Pakistan iii Remittances made directly or indirectly to countries identified by the Financial Action Task Force FATF as non co-operative countries and territories viz Cook Islands, Egypt, Guatemala, Indonesia, Myanmar, Nauru, Nigeria, Philippines and Ukraine iv Remittances directly or indirectly to those individuals and entities identified as posing significant risk of committing acts of terrorism as advised separately by the Reserve Bank to the banks 4 Remittance Procedure Requirements to be complied with by the remitter 4 1 To avail of this facility, the individual will have to designate a branch of an AD through which all the remittances under the scheme will be made 4 2 The resident individual seeking to make the remittance should furnish an application letter cum declaration in the format as indicated in Annexure A regarding the purpose of the remittance and declaration that the funds belong to the remitter and will not be used for the purpose s as detailed above 3 3 Requirements to be complied with by the Authorised Dealers 4 3 While allowing the facility to resident individuals, Authorised Dealers are required to ensure that the Know Your Customer Guidelines have been implemented in respect of these accounts They should also comply with the Anti-Money Laundering Rules in force while allowing the facility 4 4 The applicants should have maintained the bank account with the bank for a minimum period of one year prior to the remittance If the applicant seeking to make the remittance is a new customer of the bank, Authorised Dealers should carry out due diligence on the opening, operation and maintenance of the account Further the AD should obtain bank statement for the previous year from the applicant to satisfy themselves regarding the source of funds If such a bank statement is not available, copies of the latest Income Tax Assessment Order or Return filed by the applicant may be obtained 4 5 The AD should ensure that the pa yment is received out of funds belonging to the person seeking to make the remittance, by a cheque drawn on the applicant s bank account or by debit to his account or by Demand Draft Pay Order 4 6 Authorised dealer should certify that the remittance is not being made directly or indirectly by or to ineligible entities and that the remittances are made in accordance with the instructions contained herein 5 Reporting of the transactions The remittances made under this Scheme will be reported in the R-Return in the normal course The ADs may also prepare and keep on record dummy Form A2, in respect of remittances exceeding USD 5000 Authorised Dealers may arrange to furnish on a quarterly basis, information on the number of applicants and total amount remitted to the Chief General Manager, External Payment Division, Foreign Exchange Department, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai-400001 6 Necessary amendments to the relevant Foreign Exchange Management Regulations, 2000 as also th e relevant Notifications, issued under FEMA, 1999 are being issued separately 4 4 7 Authorised Dealers may bring the contents of this circular to the notice of their constituents concerned 8 The directions contained in this circular have been issued under Sections 10 4 and 11 1 of the Foreign Exchange Management Act, 1999 42 of 1999 Yours faithfully, Grace Koshie Chief General Manager. some non co-operative countries like ukraine is de listed by FATF. Re Forex trading in India - Legal Here is RBI circular. Any legality issue applies to brokers accepting money from Indians for margin trading, not to Retail traders. If the restrictions were to be applied to retail traders then credit cards would not exist which are rampantly used to fund forex accounts. In short, you cannot open a forex brokerage company in India. But, the simple workaround is to function as Introducing Broker which comes under Internet Marketing and legal LOL. RELIANCE MONEY has used this loophole and functions as IB for FXCM. if a company this big can do it, why should you bother whats legal and whats not, carry on trading. Last edited by preetksgill 10th April 2010 at 08 52 AM Reason changing font size to make it smaller. Originally Posted by preetksgill. Any legality issue applies to brokers accepting money from Indians for margin trading, not to Retail traders. If the restrictions were to be applied to retail traders then credit cards would not exist which are rampantly used to fund forex accounts. In short, you cannot open a forex brokerage company in India. But, the simple workaround is to function as Introducing Broker which comes under Internet Marketing and legal LOL. RELIANCE MONEY has used this loophole and functions as IB for FXCM. if a company this big can do it, why should you bother whats legal and whats not, carry on trading. Thank you Mr Gill That was a good clarification. These sort of posts appears every month. Same point I wanted to outline in my posts. I see people here in this forum are more intere sted about legality issues rather than learning to trade for themselves. I think creating a separate section or an entirely different forum is required for these guys to keep on debating and keep themselves in illusion confusion about legality of Forex trading in India. My 2 paise for people who wants to continue these sorts of debate. Find a good lawyer, and file a case against all the Forex brokers in India, bring the Govt of India RBI into court room and get your answers rather than wasting your time in arguments in forums Just do it else leave it Don t waste your time. Else, if you want to trade, open an a c with any of the recognized reliable brokers in India start working. It s high time you should choose what you want to be - A lawyer or a Trader.

No comments:

Post a Comment